Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Welkom by my blog!

Voor wie hier opeens op verzeild raakt en me (nog) niet kent: ik ben Ruud Hofman (21).

Vanuit mijn tussenjaar op de Bijbelschool, (De Wittenberg, Zeist) doe ik een outreach van 7 weken in Zuid- Afrika (Jeffreysbay/ Humansdorp) samen met 2 vrienden/ klasgenoten (Bas Boon en Rick Bregman). We zetten ons deze periode in voor het Joshua Project, een drop-in/ skills centre voor straatjongeren en schoolkinderen. De eerste groep krijgt een programma aangeboden aan de hand van 4 kernbegrippen:

1.     Educating (onderwijs, huiswerkbegeleiding en practical skills),

2.     Nurtering (hygiëne, verzorging, voedsel)

3.     Mentoring (er moet wat gaan veranderen in het gedrag, levensstijl, niet in het spoor van je ouders/ familie verder gaan)

4.     Dicipling (De organisatie en wij met hen, geloven, dat Jezus- kennen alleen maar verschil kan maken in hun levens. We bieden ze geestelijke en emotionele hulp om hen te leren groeien in het praktisch christen- zijn in deze omgeving.

​Meer hierover? Kijk op: http://www.joshuaproject.co.za/

De laatste week hopen we wat meer van het werelddeel zelf zien.

Ik zal niet wekelijks een blog lanceren vanwege de slechte internetverbinding, maar probeer jullie een beeld neer te schetsen over het leven hier.

Geniet die lees!

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Liechtenstein, Moldavië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.